Friday 22 March 2013

Sabar tenang

Alhamdulillah, aku perasan sejak dua menjak ni aku sangat tenang. Walaupun aku kena bomb masa presentation case dengan agak HAHA, tapi aku boleh sangat tenang dan senyum je. Aku pun tak sure sebenarnya masa tu nak rasa apa. Haha. Syukur.

Sekarang ni kehidupan aku agak sempit dan sesak. Tapi aku masih boleh sangat tenang. Aku boleh buat benda dengan senyum je. Alhamdulillah. Nikmat ketenangan dan sabar yang Allah bagi ni sangat hebat.

Walapun amalam ibadah aku tidak se'istiqomah' macam dulu, tapi Alhamdulillah Allah kejutkan aku setiap pukul 5.30 pagi untuk aku tahajjud. Post ni bukan untuk brag ke apa aku ni hebat bangun malam. Bukan. Bukan. Percayalah, bukan setiap kali aku terjaga tu aku bangun untuk tahajjud. Kadang2 ( atau selalunya) aku just tadah tangan dan berdoa. Atau kadang2 aku tidur balik je. Tapi aku maish ucapkan syukur sebab Allah masih mahu kejutkan aku untuk tahajjud. Aku pernah memohon kekuatan dariNya. Dan aku ingat seorang kakak usrah pernah beritahu aku, " Carilah kekuatan dalam tahajjud."
And yeah, Allah kabulkan doa aku. Terima kasih Allah.

Satu per satu doa yang aku pohon Allah kabulkan. Secara indirectly. Dengan kurniaan ketenangan dariNya, aku dapat trace sikit- sikit apa yang berlaku di sekelilingku. Aku mencari hikmah di atas setiap moment.

Dan Alhamdulillah, Allah sentiasa guide langkah aku. Sentiasa guide fikiranku walaupun aku selalu membuat dosa. Tapi Dia sabar dengan karenahku.

Lepas ni aku kena selalu sabar untukNya. Dia sudah terlalu banyak sabar denganku.
Chaiyok Fadzlina!

1 comment:

Nuff adz